Vše, co vás zajímá ohledně elektromobility, na jednom místě

1
V čem se liší dobíjení skrze domácí nabíječku (wallbox) od dobíjení z klasické zásuvky?
Hlavním rozdílem mezi dobíjením z wallboxu nebo klasické zásuvky je rychlost dobíjení. Z klasické zásuvky dobijete elektromobil za cca 8 - 12 hodin zatímco z wallboxu je dobíjecí čas poloviční. Wallbox je přizpůsoben k přenosu vyšších nabíjecích proudů a díky tomu baterii rychleji dobije, zatímco standardní kabelové vedení, na kterém je připojena vaše zásuvka vyšší nabíjecí proudy nedokáže propustit. Dalším rozdílem je bezpečnost, kdy wallboxy jsou oproti běžným zásuvkám speciálně uzpůsobeny pro každodenní používání ve vaší domácnosti nebo v podnikání.
Ne. U veřejných dobíjecích stanic bývá kabel připevněný ke stojanu a v průběhu dobíjení se uzamkne v zástrčce vašeho vozu. Odemknout ho můžete jedině vy. Soukromé wallboxy pak většinou bývají instalovány v uzamykatelných prostorách – jako třeba v garáži.
U elektromobilů se můžete setkat s různými typy dobíjecích konektorů. Každý pochopitelně vypadá jinak, ale i tak existují speciální adaptéry, které dovolují nabíjet i z dobíječky s jinou koncovkou. Nejrozšířenějším konektorem je Mennekes, jichž je v Česku kolem 250. Hned za ním je běžná 16A CEE zásuvka (s potřebnou redukcí) následovaná konektorem CHAdeMO. Nejméně rozšířené jsou pak Tesla Superchargery. Ty jsou u nás, jak jsme již zmínili, pouze dva. Existují ale i konektory CSS typu 1 a 2, Combo2 nebo Yazaki.

Potřebujete více informací?

Rádi se vám budeme věnovat na bezplatné zákaznické lince.

371 100 351

Opatření koronavirus

V souvislosti s přijímanými preventivními opatřeními pro snížení rizik nákazy koronavirem přistupuje ČEZ, a. s., k omezování setkávání větších skupin osob. Opatření se týká také organizace školení vedoucích práce a odpovědných osob dodavatelů KE/EVD. Z toho důvodu přistupujeme k mimořádnému operativnímu prodloužení platnosti kvalifikace vedoucích práce a odpovědných osob dodavatelů KE/EVD o jeden rok.

Vedoucím práce a odpovědným osobám, kterým končí platnost školení v období od 9.3.2020 do 31.12.2020, bude automaticky prodloužena jeho platnost o 1 rok, tj. na stejné datum do roku 2021.
Zároveň vás tímto vyzýváme k pečlivému zvážení nutnosti školení nových vedoucích práce a odpovědných osob (včetně těch, kterým skončila platnost školení před 9. 3. 2020) v případech, kdy jste schopni činnosti vykonávané na našich provozovnách vykrýt stávajícími, již proškolenými, zaměstnanci.

V případech, kdy školení nového vedoucího práce a odpovědné osoby je z provozních hledisek nezbytné, pak bude zajištěno stávajícím způsobem.

Přizpůsobte organizaci práce na provozovnách ČEZ KE/EVD takovým způsobem, abyste ji byli schopni vykonávat v největší možné míře pomocí stávajících, již vyškolených vedoucích práce.

Uplatněte stejná opatření ve vašich firmách i u vašich subdodavatelů.

Úplná informace je na webových stránkách školení dodavatelů.

 

Aktuální informace v souvislosti s vládní nařízením

VŠECHNA ZÁKAZNICKÁ CENTRA ČEZ PRODEJ JSOU OPĚT OTEVŘENA.

Tip: Sjednejte si on-line čas vaší schůzky. Rezervaci najdete v detailu Zákaznického centra.

INFORMACE O OTEVŘENOSTI SMLUVNÍCH PARTNERŮ ČEZ PRODEJ NAJDETE VŽDY V DETAILU KONKRÉTNÍ POBOČKY.

V rámci vzájemné ochrany při návštěvě pobočky vás prosíme o dodržování následujících pravidel:

Mějte zakrytá
ústa a nos

Při čekání dodržujte odstup 2 metry

Při kýchání a kašlání si zakrývejte ústa kapesníkem nebo paží

Vyřešte své požadavky jednoduše on-line

ČEZ ON-LINE

Nebo na této stránce

Zákaznická linka ČEZ Prodej

Pro požadavky na produkty a služby

800 810 820

Denně od 7 do 20 hodin

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

Pro poruchy a technické požadavky

800 850 860

Nonstop

stěhujeme se

Vážení zákazníci,

 

institut Ombudsmana ČEZ od 1. července 2020 změní své pracoviště. Nově nás od uvedeného data najdete na adrese Jemnická 1138/1, 140 00 Praha 4.

 

Věřím, že i v nových prostorách Vám já a můj tým budeme k dispozici k Vaší plné spokojenosti.

 

S úctou

 

Josef Sedlák
Ombudsman ČEZ