Před lety energetici zavedli přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Ti si ráno většinou ještě za zhoršené viditelnosti mohou své bicykly přepravit na elektrárnu a z práce domů se pak vrací na kole většinou za mnohem lepších podmínek.
„S touto službou jsme my kolaři léta velmi spokojení. Na kole jezdím do práce pravidelně, cyklobus využívám hlavně začátkem sezóny, když je ráno ještě tma, nebo když je špatné počasí,“
Netradiční benefit má i nečekané přínosy pro životní prostředí. Výměnou vozidla za kolo temelínští zaměstnanci ročně ušetří přibližně tunu CO2. Podle údajů z Evropského parlamentu patří osobní automobily mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. Emise CO2 z aut: fakta a čísla (infografika) | Zpravodajství | Evropský parlament (europa.eu)
„Bezpečnost našich zaměstnanců a životní prostředí jsou oblasti, kterým se věnujeme dlouhodobě. A tato služba obě oblasti velmi efektivně spojuje,“
Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 6 230 jízdních kol.
Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 5,7 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.