Nově vybavenou učebnu fyziky v ZŠ Malá Strana v Týně nad Vltavou představila ředitelka školy Zdeňka Meškánová: „Zaměřili jsme se hlavně na výukové pomůcky, které dětem usnadní vyučování přírodovědných předmětů. Sady měřících sond, senzorů a experimentálního příslušenství nyní našim učitelům fyziky umožní vizuálně přiblížit několik desítek experimentů. Věřím, že díky názornosti a možnostem této Oranžové učebny se pro naše žáky stane fyzika zajímavým a atraktivním předmětem.“
Díky nové demonstrační katedře se tak týnští žáci budou moci seznámit např. s optikou na modelu lidského oka, který demonstruje oční vady a jejich korekce. Díky laserovému zdroji snáze pochopí optické zákonitosti. Další pomůcky umožní měřit teploty, vzdálenosti, sílu a další fyzikální zákonitosti. A díky vizualizaci každý krok on-line uvidí v názorných grafech promítaných zpětným projektorem. „Již po prvních hodinách vidím, že nový moderní způsob výuky naše žáky opravdu baví. Aktivněji se zapojují do výuky, sami si připravují jednoduché pokusy a hodiny fyziky jsou mnohem zajímavější jak pro žáky, tak pro nás vyučující. Navíc moderní pomůcky nám umožňují naměřená data přenést do počítače, vykreslit grafy k dalšímu vyhodnocení,“ vyjmenovává výhody pomůcek Pavel Kerner, zástupce ředitelky, který na škole vyučuje fyziku. Moderně vybavenou učebnu využije ZŠ Malá Strana v Týně nejen pro výuku fyziky, ale také dalších přírodovědných předmětů pro 170 žáků na svém druhém stupni.
Cílem projektu Oranžová učebna je zkvalitnit výuku přírodovědných a technických předmětů na základních, středních a vyšších odborných školách. V Jihočeském kraji tak již vznikly Oranžové učebny na Základní škole v Hluboké nad Vltavou, Gymnáziu v Českých Budějovicích a Základní škole v Borovanech a nyní v Týně nad Vltavou.
„Když jsem dnes viděl možnosti této nové fyzikální Oranžové učebny v Týně nad Vltavou byl jsem nadšen. Fyzikální veličiny nebo chování a vlastnosti světla se díky názornosti stávají jasně pochopitelné. Navíc způsob výuky je opravdu „škola hrou“, která musí žáky této počítačové generace zaujmout a bavit. Pro nás je to další cesta jak vzbudit mezi mladou generací větší zájem o techniku a technické obory, protože průmysl a energetika potřebují zapálené a šikovné techniky. A to první semínko zájmu o přírodní vědy může v žákovi vzklíčit třeba při hodině fyziky v této nové týnské Oranžové učebně,“ uvedl při otevření Oranžové učebny Petr Šuleř z útvaru Komunikace Jaderné elektrárny Temelín.
Nadaci ČEZ založila energetická společnost ČEZ v roce 2002 s cílem zastřešit svou dárcovskou činnost. Nadace ČEZ podporuje několika grantovými programy sociální, kulturní a sportovní projekty a aktivně spolupracuje s regiony. Výší rozdělených příspěvků se řadí ke špičce nadací v České republice.
Více informací na www.nadacecez.cz