Skupina ČEZ patří v regionu mezi významné sponzory kulturních akcí. Důkazem toho je i opětovná letošní podpora 8. ročníku Grand Festivalu smíchu, který probíhá ve Východočeském Divadle v Pardubicích.
„Ohlasy předchozích ročníků ukazují, že si festival našel své nezastupitelné místo na poli divadelních festivalů v České republice. Každoročně vzrůstá jeho kredit i zájem divadel, diváků, médií a kritiků. Těší nás, že letos záštitu nad festivalem převzal kromě pardubického primátora Ing. Jaroslava Demla i ministr kultury ČR Mgr. Václav Jehlička. Hlavním mediálním partnerem se stala Česká televize, která již počtvrté natočí závěrečný Galavečer smíchu s vyhlášením výsledků festivalu. Poděkování patří i Skupině ČEZ, našemu hlavnímu sponzorovi.“ říká ředitel divadla Petr Dohnal
GRAND Festival smíchu je soutěžní přehlídkou komediální tvorby divadel České republiky. Hlavní cenou festivalu je titul Komedie roku. Tento titul je udělen nejlépe hodnocené inscenaci soutěže nejširším hodnotícím auditoriem, tedy oběma porotami a diváky. V letošním ročníku se komedií roku staly „Bláznivé nůžky“ od Paula Partnera, se kterou se představilo Východočeské divadlo Pardubice. Hlavní cenu výhercům předal generální ředitel společnosti ČEZ Měření, Ing. Přemysl Vániš.
Do soutěže o titul Komedie roku 2007 zapojilo Divadlo Na Fidlovačce Praha s komedií Poslední doutník, Městské divadlo Zlín s rozvernou fraškou Cesta do Ameriky lodí i artéskou studnou aneb Pečení holubi, Divadlo F. X. Šaldy Liberec s komedií dell´arte Vějíř, Švandovo divadlo na Smíchově Praha s Machiavelliho Mandragorou, Slovácké divadlo Uherské Hradiště s bláznivou situační komedií 1+2=6 (Jeden a dvě je šest), Dejvické divadlo Praha s moderní groteskou Černá díra a samozřejmě domácí Východočeské divadlo Pardubice s interaktivní detektivní komedií Bláznivé nůžky. Kromě soutěžních představení se na pardubické scéně prezentovala divadla v nesoutěžní části.
Skupina ČEZ se stala partnerem festivalu, který se transformoval ve velký festival kultivovanézábavy. Koncepcí tohoto ročníku byla snaha rozšířit nabídku divadelní zábavy, postihnout všechny věkové i zájmové kategorie a rovněž vytvořit i širokou škálu nedivadelní zábavy, která opustí budovu divadla a bude patrná v celém městě, a na které se budou podílet i jiné organizace působící v kultuře.