Skip to Content

Zaměstnanci ČEZ vybrali 4,9 milionu korun pro lidi v tíživé životní situaci. Nadace ČEZ částku zdvojnásobila

Chuť a odvaha poprat se s nepříznivým osudem, to spojuje všech 132 osob, které letos pracovníci Skupiny ČEZ nominovali do zaměstnanecké sbírky Plníme přání. Přispělo do ní přes 2 230 zaměstnanců, kteří mezi sebou vybrali rekordních 4,9 milionu korun. Nadace ČEZ, která sbírku organizuje, částku zdvojnásobila na celkových 9,8 milionu korun. Částka, oznámená u příležitosti mezinárodního dne dárcovství Giving Tuesday, představuje nejvyšší vybranou sumu v historii sbírky.

Projekt „Plníme přání, myslíme na druhé“ organizuje Nadace ČEZ ve spolupráci se zaměstnanci Skupiny ČEZ již 19 let. Letos do projektu zaměstnanci nominovali 134 osob, z toho 100 dětí do 18 let, ze svého okolí. Podmínkou totiž je, aby příjemce zaměstnanec osobně znal. Od října do poloviny listopadu pak probíhala sbírka.

„Lidé, kteří jsou nominováni do našeho projektu Plníme přání, to nemají v životě lehké, ale jejich přístup je ohromně inspirující. Hledají způsob, jak žít naplno navzdory své nemoci či postižení, mají radost i z drobných pokroků a často jsou zdrojem neuvěřitelně pozitivní energie. Je pro nás čest jim pomáhat a vážím si každého příspěvku, který letos zaměstnanci darovali,“ říká ředitelka Nadace ČEZ Michaela Ziková.

Letos přispělo celkem 2 231 zaměstnanců Skupiny ČEZ, tedy zhruba každý šestý. Částku, kterou vyberou zaměstnanci, následně Nadace ČEZ zdvojnásobuje. Letos tak lidem v tíživé životní situaci putuje celkem 9,8 milionu korun.

Většina z příjemců se potýká se zdravotním handicapem, proto jsou nejčastějším přáním kompenzační pomůcky, osobní asistence nebo speciální rehabilitační či léčebné pobyty. Velmi častým přáním je rovněž větší samostatnost – například prostřednictvím lepších vozíčků, speciálně upravených automobilů nebo výpočetní techniky, která umožňuje lidem pracovat či komunikovat lépe se světem.

Projekt Plníme přání se už řadu let připojuje k mezinárodnímu dni dárcovství Giving Tuesday. Od roku 2007, kdy vzniknul, darovali zaměstnanci společně s Nadací ČEZ přes 37,5 milionů korun.


Ladislav Kříž, mluvčí ČEZ