„Výstavba dobíjecí infrastruktury v České republice si sice udržuje náskok před tempem nově registrovaných elektromobilů, stoupá ale poptávka po kratších časech dobíjení. Naší odpovědí na tento trend je další zrychlení výstavby ultrarychlých stanic, aby řidiči u stojanů ČEZ i nadále dobíjeli v průměru nejrychleji v Česku. Výrazné nárůsty odběrů certifikované bezemisní elektřiny táhnou právě ultrarychlé stojany. Lidé v naší síti odebrali meziročně o 74 procent více energie a letos bychom se díky nové výstavbě i získání dalších zákazníků rádi posunuli až nad hranici 12 milionů kWh. Milníky letošního roku budou zvýšení výkonu sítě z dnešních 70 MW na 100 MW, růst podílu výkonu ultrarychlých stojanů na 45 procent a dosažení hranice 1 000 stanic v síti,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Zajímavosti nejen z kraje:
- Loni řidiči zastavili u stojanů ČEZ v Moravskoslezském kraji k dobíjení téměř 25tisíckrát. Bylo to o 57 % více než v roce 2023.
- Odebrali přitom celkem 486 884 kWh certifikované bezemisní elektřiny, tj. meziročně o 82 % více.
- Zatímco v roce 2023 činil průměrný odběr elektřiny při jednom „tankování“ 16,8 kWh, loni vzrostl na 19,5 kWh. Souvisí to především s větší kapacitou baterií nových modelů elektroaut.
- Nejvytíženější stanice v kraji loni byly v Ostravě, Bohumíně, Českém Těšíně, Frýdku-Místku, Novém Jičíně, Třinci a u dálnice D1.
- Většina stanic ČEZ představuje dva dobíjecí body, takže síť v Moravskoslezském kraji může v jednom okamžiku dodávat ekologickou energii do baterií 150 elektromobilů.
- Kompletní přehled stanic v síti ČEZ – Najít dobíjecí stanici (elektromobilita.cz)
V rámci celé republiky ČEZ v roce 2024 vybudoval přes 180 nových dobíjecích stojanů, množství odebrané bezemisní elektřiny se meziročně zvýšilo o 74 %. ČEZ vloni navýšil celkový výkon sítě na více než 70 MW, a to díky zrychlené výstavbě ultrarychlých stanic. V kombinaci s rozšiřováním počtu stojanů to znamená zkracování doby dobíjení. Lidé tak u ČEZ i nadále doplní energii v průměru nejrychleji v Česku. Síť roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i díky investicím z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.