30. 11. 2021

Zákazníci mohou z DPI odejít i na vybraných pobočkách České pošty. ČEZ také provozuje speciální DPI telefonní linku 800 111 700

• Specializované poštovní pobočky na 15 místech obslouží například zákazníky v DPI, kteří nemají přístup k internetu, a proto nemohou podepsat smlouvu online

• Rychleji si mohou lidé vyřídit přechod také v síti 24 Zákaznických center a zhruba 60 kontaktních míst partnerů ČEZ po celé republice, čekací doba většinou nepřesahuje 15 minut. Seznam kontaktních míst na www.cez/cez.cz/cs/kontakty/kontaktni-mista-cez

• Zákazníci v DPI se mohou obrátit i na dedikovanou bezplatnou linku 800 111 700

• Další možností je podepsat smlouvu online na www.cez.cz/dpiprevod

• Proces odchodu z DPI zatím od ČEZ zahájilo 315 tisíc lidí z celkových více než 376 000

Především pro obsluhu zákazníků končících dodavatelů energií, kteří nemají přístup k internetu, a proto nemohou podepsat smlouvu online, posiluje Česká pošta obsluhu na vybraných partnerských pobočkách ČEZ Prodej. Výrazně rychleji, než v uplynulých týdnech vyřídí také lidé svůj přechod k novému dodavateli i v síti 24 poboček ČEZ a zhruba 60 pobočkách partnerů. ČEZ Prodej provozuje i speciální bezplatnou DPI linku 800 111 700 určenou výhradně pro ty, jejichž dodavatel ukončil činnost.

„Už více než jeden měsíc jako dodavatel poslední instance garantujeme bezpečné dodávky elektřiny pro stovky tisíc zákazníků končící konkurence a současně zajišťujeme jejich postupný přechod na jeden ze standardních produktů ČEZ Prodej. Díky enormnímu nasazení pracovníků našich zákaznických center i call center a neustálému navyšování kapacit se podařilo zvládnout nápor prvních týdnů, přesto hledáme i další cesty, jak urychlit obsluhu tisíců lidí denně. Oceňujeme proto, že v této situaci se mohou zákazníci obrátit také na vybrané pobočky České pošty a na další naše partnery po celé České republice. Další možností je pak dedikovaná linka 800 111 700, která je určená speciálně pro zákazníky v DPI,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

„Strategickou spolupráci s ČEZ chápeme jako partnerství pro každé počasí. Pokud klienti potřebují rychlou pomoc, mohou se obrátit na kontaktní místa na vybraných poštách. Bez ohledu na současný stav trhu s energiemi pokračujeme v dlouhodobém projektu rozšířit naše pobočky o místa, kde si zákazníci vyřídí také své běžné záležitosti spojené s energiemi,“ uvedl generální ředitel České pošty Roman Knap.

ČEZ také postupně snižuje čekací doby na jednotlivých pobočkách. V současné době na většině z nich nepřesáhne 15 minut, na řadě míst je to pod 10 minut. Zároveň je zákazníkům každý den od 7 do 20 hodin k dispozici také speciální méně vytížená telefonní linka 800 111 700, kde vyškolení operátoři provedou zájemce krok za krokem celým procesem uzavření nové smlouvy. Tu pak zašlou k elektronickému podpisu e-mailem nebo klasicky korespondenčně. Vše je vyřízeno do 10 minut.

Pobočky České pošty, kde zákazníci vyřeší přechod z DPI:

Město

Adresa

Blansko

Hybešova 584/53

Brno

Mojmírovo náměstí 2919/22

České Budějovice

Senovážné nám. 240/1

Chrudim

Resselovo náměstí 109

Jablonec nad Nisou

Liberecká 32/2

Jeseník

Poštovní 341/3

Jihlava

Masarykovo nám. 4321/8

Mělník

Tyršova 100/12

Rokycany

Jiráskova 247

Tábor

U Bechyňské dráhy 2926

Uherské Hradiště

Masarykovo nám. 12

Vsetín

Mostecká 1144

Vyškov

Dvořákova 128/23

Zlín

J. A. Bati 5648

Žďár nad Sázavou

Nádražní 463/25

Zákaznická centra ČEZ:

Město

Adresa

Česká Lípa

Moskevská 22

Česká Třebová

Komenského 2188

Děčín

Husovo náměstí 69/14

Frýdek-Místek

J. V. Sládka 2177

Hradec Králové

Riegrovo náměstí 1493

Cheb

Svatopluka Čecha 7

Chomutov

Palackého 5625

Karlovy Vary

Jateční 15

Karviná

Fryštátská 238/47

Kladno

Suchardova 236

Kolín

Dukelských hrdinů 583

Liberec

Soukenné náměstí 669/2a

Mladá Boleslav

Zalužanská 1289/3

Nový Jičín

Jeremenkova 8

Olomouc

Jeremenkova 1211/40b

Opava

Krnovská 54

Ostrava

Nádražní 32

Pardubice

Arnošta z Pardubic 2082

Plzeň

Guldenerova 17

Praha

Sokolovská 662/136b

Šumperk

Langrova 6

Teplice

Křižíkova 1042

Trutnov

Křižíkova 65

Ústí nad Labem

Panská 19

I když mají nyní lidé pro přechod z režimu DPI k dispozici další možnosti pro osobní vyřízení přechodu, zůstává stále nejrychlejší cestou směrem k novým standardním dodavatelům formulář na http://cez.cz/dpiprevod s automatickým převodem. Formulář funguje jak pro elektřinu, tak i pro plyn.

Co je dodavatel poslední instance? Nástroj představující krátkodobý nouzový režim (max. 6 měsíců), který poskytuje zákazníkovi dostatek času najít si nového dodavatele bez rizika ztráty dodávek energií.

Proč k přechodu na standardní ceníky používat online formulář na webu http://cez.cz/dpiprevod ? Formulář je zcela intuitivní, stačí pouze zadat osobní a kontaktní údaje a EAN nebo EIC (18místné, resp. 16místné identifikační číslo odběrného místa, které najde zákazník ve smlouvě nebo na faktuře původního obchodníka, případně v dopise o zahájení dodávky elektřiny dodavatelem poslední instance). Pak už odběratel automaticky přechází do standardních ceníků. Lhůta nutná k přechodu je přibližně 15 pracovních dnů.