Skip to Content
11. 12. 2024
Vzdělávání a nábor
Udržitelný rozvoj a ESG

Virtuální prohlídky absolvovalo už 150 tisíc lidí. Projekt Virtuálně v elektrárně od ČEZ letos navíc představil novinku

Energetická výchova zaměřená na spotřebu energií v domácnosti, jejich úsporu nebo čtení ve faktuře za energie. Právě toto téma je novinkou letošního 5. ročníku projektu Virtuálně v elektrárně, který už je nedílnou součástí vzdělávacích aktivit Skupiny ČEZ. Vedle Energetické výchovy mohou žáci a studenti na dálku zavítat také do jaderných elektráren Temelín a Dukovany, seznámit se s obnovitelnými zdroji energie, projít si distribuční soustavu nebo se podívat do útrob přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně. Prohlídky absolvovalo už přes 150 tisíc žáků, studentů a dospělých. Registrovat se na volné termíny pro rok 2025 je možné zdarma na www.virtualnevelektrarne.cz

Letošní ročník vzdělávacího projektu Virtuálně v elektrárně se koná pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kterou projekt získal již také pro svou loňskou řadu. Cílem on-line prohlídek je přiblížit školákům i široké veřejnosti názornou a zábavnou formou, jak elektřina vzniká, kudy putuje k nim domů a nově i jak je to s její spotřebou v domácnostech.

„Letošní novinkou chceme nejen u dětí, ale i dospělých zlepšit jejich energetickou gramotnost, protože spotřeba energií je téma, které se týká každého z nás. V rámci Energetické výchovy čeká diváky řada zajímavostí, rad a tipů, jak efektivně elektřinu využívat a zbytečně neplýtvat. Dozví se taky, jak správně číst ve faktuře za elektřinu, který domácí spotřebič ´žere´ nejvíc nebo co znamenají údaje na energetických štítcích. Za elektřinu může ušetřit každý z nás, jen je potřeba o spotřebě správně přemýšlet. A my jednoduše vysvětlujeme, jak na to,“ říká vedoucí infocenter a vzdělávání Skupiny ČEZ Kateřina Bartůšková.

Virtuálně v elektrárně je unikátní vzdělávací program zaměřený na energetiku, kterou dosud absolvovalo přes 150 tisíc lidí. Nejčastěji se hlásí žáci z Jihomoravského, Středočeského a Moravskoslezského kraje. Jedná se o interaktivní, živé prohlídky vysílané přes MS Teams. Probíhají na dálku, není k nim tak potřeba nic víc než připojení k internetu, interaktivní tabule ve třídě a počítač. Prohlídky se vysílají ze speciálního studia, ze kterého publiku představují elektrárny a další zařízení odborní průvodci a moderátoři. Dopolední termíny patří školám, na odpolední se mohou hlásit zájemci z řad široké veřejnosti. Projekt Virtuálně v elektrárně původně vznikl jako jednorázová náhrada za zrušené živé exkurze do elektráren, které znemožnila protipandemická opatření během covidové pandemie. Postupně se z něj stal fenomén v energetickém vzdělávání. Školy, ale i veřejnost se nyní mohou nově přihlašovat na termíny pro rok 2025, a to zdarma přes web www.virtualnevelektrarne.cz.

Skupina ČEZ jako společensky odpovědná firma už více než 30 let podporuje vzdělávání dětí i učitelů v oblasti energetiky, učitelům dlouhodobě nabízí podporu při zapojování žáků do fyzikálních témat. Projekt Virtuálně v elektrárně tak perfektně zapadá do portfolia vzdělávacích aktivit ČEZ.

Fotogalerie
2-20241211-092645.jpg
1-20241211-092640.jpg
5-20241211-092653.jpg
Zprávy k tématu
Detašované pracoviště FJFI ČVUT se dočkalo modernizace počítačové učebny, a to hlavně díky finančnímu příspěvku od Nadace ČEZ  
ČEZ odhalil plány v e-mobilitě na 2025: 1 000 stojanů, každý pátý ultrarychlý a celkový výkon sítě 100 MW
ČVUT už ušetřilo díky projektu EPC energie za téměř 100 milionů korun
Mezi domácí srdcovky ředitele elektrárny patří i Bořeň, že se pod ním v mohutném křoví ukrývá vstup do bývalé botanické zahrady, netušil