Skip to Content

Až se zima zeptá: na pravidelnou kontrolu plynového kotle je nejvyšší čas. ČEZ Prodej zajišťuje servis kotlů přes 30 tisícům zákazníků

Aktuální období před novou topnou sezonou je ideální pro pravidelnou kontrolu a servis plynového kotle a spalinových cest. Ta odhalí možné nedostatky, které by mohly vést k nepříjemnému výpadku kotle během zimních mrazivých dnů. Kotle bez pravidelné údržby jsou náchylnější k poruchám, a mohou mít zbytečně vyšší spotřebu plynu. V rámci služby ČEZ Servis vytápění nyní technici ČEZ Prodej kontrolují v domácnostech stovky kotlů týdně. Pravidelná kontrola a čištění spalinových cest jsou povinné ze zákona.

Babí léto je vhodným obdobím pro objednání kontroly plynového kotle. Pokud totiž technici při kontrole objeví na zařízení jakoukoli závadu, má zákazník stále dost času na potřebné opravy, aniž by se musel obávat, že mu s příchodem prvních mrazíků poklesnou kvůli nefunkčnímu kotli i teploty v domácnosti. Společnost ČEZ Prodej zajišťuje pravidelný servis celkem 44 značek plynových kotlů u více než 30 tisícům zákazníků prostřednictvím služby ČEZ Servis vytápění. Aktuálně provádějí přibližně 600 kontrol za týden, s blížící se zimou ale očekávají, že poptávka poroste a volných termínů bude postupně ubývat.

„Cílem ČEZ Prodej je nabídnout zákazníkovi komplexní služby, tak aby vše kolem své spotřeby mohl řešit na jednom místě. U plynových kotlů je důležitá pravidelná kontrola a servisování, protože nejen předcházejí nejčastějším poruchám, ale také prodlužují životnost technologie a pomáhají dlouhodobě udržovat její maximální účinnost. To zákazníkovi pomáhá snižovat svou spotřebu, a tedy i účty,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Zanesení spalovací komory a výměníku či špatné seřízení kotle může zvýšit spotřebu plynu, což zbytečně navyšuje náklady domácnosti na energie. Řada výrobců požaduje pravidelné servisování kotle jako podmínku pro uplatnění záruk.

Neméně důležitá je i bezpečnost. Největším rizikem špatně seřízeného plynového kotle je unikání jedovatého oxidu uhelnatého, který může způsobit otravu. Pravidelný servis a kontrola také předcházejí požárům a vyžadují je pojišťovny. Za nedodržení kontroly spalinových cest může domácnost zaplatit sankci až 10 000 Kč.

Službu ČEZ Servis vytápění nabízí ČEZ prodej již 8 let. Zákazník si ji předplácí měsíčně. Kromě návštěvy servisního technika zahrnuje i asistenční linku, hlídání termínů dalších kontrol, archivaci všech Záznamů o provedení kontroly a fond oprav, ze kterého se hradí část nákladů telefonickou konzultaci a výjezd technika v případě, že má kotel poruchu. Průměrné stáří kotlů, které ČEZ Servis vytápění kontroluje, je kolem 12 let. Výměnou starších atmosférických kotlů za moderní kondenzační může domácnost snížit spotřebu plynu až o čtvrtinu.

Fotogalerie
cpr_plyn-kotel-20250902-084029.jpg
Zprávy k tématu
ČEZ ESCO za první pololetí ušetřilo zákazníkům přes 420 milionů korun a 111 tisíc tun ekvivalentu CO2. Úsporu jednotlivých produktů si mohou zákazníci nově ověřit díky ESCOmetru
Úsporné osvětlení za 1 Kč od ČEZ ESCO využívá už 150 obcí. Díky novým led diodám šetří miliony korun na energiích a 80 % nákladů
Kongresové centrum Praha ušetřilo díky projektu EPC na energiích více než 300 milionů korun.
Nové zdroje tepla na Střekově od ČEZ ESCO jsou před dokončením