3. 10. 2019

Když nakupovat, tak při světle z ekologické elektřiny. Prodejny Lidl nově zdobí fotovoltaické elektrárny od ČEZ ESCO

Na osmi prodejnách předního potravinového řetězce vyrostly solární elektrárny o výkonu 100 kWp. Jde o další z úspěšných instalací ČEZ Solární v areálech firemních zákazníků.

Vyrobená zelená elektřina je určena pro vlastní spotřebu prodejen, kterou pokryje zhruba z 20 procent. Lidl tak uspoří nejen za dodávku energií v době rostoucích cen elektřiny, ale také dále vylepší svou ekologickou stopu. Díky instalaci ušetří prodejny 800 000 kWh energie ročně a za stejné období sníží množství produkovaných emisí CO2 o 420 tun.

„Společnost Lidl je dalším z významných firemních klientů, kteří mají zájem o vlastní ekologickou výrobu elektřiny z fotovoltaických panelů. Jde o jednoznačný trend, který bude dále sílit. Firmy si uvědomují svou společenskou odpovědnost a tato řešení při přechodu na nízkouhlíkovou ekonomiku požadují,“ říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák.

Fotovoltaické elektrárny vyrostly na prodejnách Lidl v Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Mostě, Neratovicích, Průhonicích, Strakonicích, Zdibech a Zlíně.

Jako společensky odpovědná firma považujeme za přirozené chovat se k životnímu prostředí co nejšetrněji,“ vysvětluje mluvčí společnosti Zuzana Holá.

Ze strany Lidlu jde přitom o další z mnoha kroků směrem k lepšímu životnímu prostředí. V nových prodejnách využívá například přírodní chladiva nebo odpadní teplo z odváděného vzduchu. I díky tomu získal Lidl v předloňském roce po auditu řízení spotřeby energie pro všechny své prodejny, logistická centra i centrálu certifikát ISO 50001. Společnost také instalovala u některých svých prodejen dobíjecí stanice pro elektromobily.

„Řešení pro Lidl je inovativní také tím, že v každém obchodě bude u vchodu nainstalována obrazovka, které umožňuje zákazníkům sledovat, jaká je aktuální výroba ekologické elektřiny a kolik prodejna uspoří CO2,“ uzavírá generální ředitel ČEZ Solární Vladimír Šlachta.

Instalace využila dotaci z Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK).

O ČEZ ESCO:

ČEZ ESCO (Energy Service Company), dceřiná společnost ČEZ, která komplexně pokrývá energetické potřeby firem, obcí a institucí všech velikostí. Svým zákazníkům pomáhá snížit energetickou náročnost a svou klimatickou stopu, stejně jako modernizovat technologie. ČEZ ESCO zajišťuje dodávky elektřiny, plynu a tepla, energetické audity a energetické poradenství, výstavbu elektrických zařízení, kogeneračních jednotek a střešních fotovoltaických elektráren. Pro řadu zákazníků také jejich energetická zařízení provozuje a poskytuje služby týkající se údržby a servisu. ČEZ ESCO je také dodavatelem služeb souvisejících s veřejnou a firemní elektromobilitou. ČEZ ESCO má téměř 2000 zaměstnanců a patří do něj firmy AirPlus, AZ KLIMA, Bytkomfort, ČEZ Distribúčne služby, ČEZ Energetické služby, ČEZ ENERGO, ČEZ LDS, ČEZ Solární, ČEZ Slovensko, E-Dome, Easy Power, Energocentrum Vítkovice, ENESA, HORMEN, KART a KLF-Distribúcia.

O společnosti Lidl:

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 249 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.