17. 7. 2007

Platbu za elektřinu přes terminály SAZKA si zákazníci Skupiny ČEZ oblíbili

Cenově příznivé a snadno dostupné služby za první rok provozu využilo téměř 26.000 zákazníků.

Měsíční průměr se pohybuje kolem dvou a půl tisíce přijatých plateb. Nejčastěji zákazníci platili prostřednictvím terminálů před Vánocemi, kdy týdenní maximum dosáhlo 800 plateb.

Uhradit zúčtovací fakturu nebo zálohu na elektřinu prostřednictvím terminálů SAZKA, a.s., které jsou vybaveny on line terminály pro přijímání sázenek, mohou zákazníci Skupiny ČEZ od 1. července loňského roku.

Tento způsob placení oslovil především zákazníky, kteří nemají nastaven inkasní způsob placení záloh a faktur za elektřinu a k úhradě doposud využívali poštovní poukázku. Nadstandardní dostupnost, provozní doba i příznivý transakční poplatek, který činí 15Kč, přitáhl k terminálům SAZKA, a.s. 26 000 zákazníků.

Systém je v provozu denně včetně sobot a nedělí od 1:15 do 24:00 hodin, přičemž v celé České republice to znamená téměř na 4 500 terminálů SAZKA, a.s. Provozní doba těchto sběren je velice příznivá, nejsou výjimkou provozní doby od 5.00 hod, nebo do 20.00 hod. Zhruba 95% sběren má otevřeno v sobotu a 50% v neděli. Sběrny SAZKA, a.s., se nacházejí například v prodejnách novin a časopisů, trafikách, v obchodech s dalšími druhy zboží, na čerpacích stanicích a v některých hypermarketech nebo supermarketech.

Platby lze uskutečnit pomocí platebních dokladů a faktur s čárovým kódem určeným pro terminály SAZKA, které přijímají všechny sběrny SAZKA, a.s., s výjimkou terminálů, které jsou umístěny v pobočkách České pošty. Zákazník předá platební doklad či fakturu obsluze, terminál přečte čárový kód a na zákaznickém displeji zobrazí základní údaje (název společnosti, částka k úhradě včetně transakčního poplatku). Po zaplacení obdrží zákazník potvrzení o platbě a doklad o zaplacení transakčního poplatku.

„Našim cílem bylo zvýšit počet kontaktních míst pro úhradu platebních dokladů, což se podařilo. Jejich počet se díky tomuto projektu téměř zdvojnásobil a zákazníci jsou s novou službou spokojeni. Nepopiratelnou výhodou je i to, že technologie načítání čárového kódu umožňuje bezchybnou a rychlou obsluhu zákazníků,“ řekl generální ředitel ČEZ Zákaznické služby, Igor Šmucr.

Ivana Vejvodová, mluvčí ČEZ, a.s.