7. 11. 2007

“Posviťte si na úspory“ a ušetřete za elektrickou energii

Olomouc, 7.listopadu - Sto kusů úsporných žárovek značky Philips obdržel dnes od Skupiny ČEZ a firmy Philips Dětský domov a Školní jídelna v Olomouci. Žárovky v hodnotě zhruba 40 000 korun ročně domovu uspoří zhruba 14 MWh elektrické energie, což znamená finanční úsporu přes 50 000 korun. Celkově to pak představuje až 80 procentní úspory výdajů za osvětlení ročně.

Darování úsporných žárovek některému z potřebných sociálních subjektů v daném regionu je součástí kampaně Posviťte si na úspory, již nyní Skupina ČEZ pořádá v rámci celé republiky.

Dárkové balení si dnes slavnostně převzal ředitel domova, pan Mgr. Dalibor Křepský. Dětský domov vykonává soudem uloženou ústavní výchovu u dětí a mládeže. Výchovní pracovníci v něm pečují průměrně o 48 chlapců a dívek. „Jsme samozřejmě rádi, když si na nás vzpomenou firmy s nějakým darem. Na této akci se mi líbí, že má ducha, je konkrétní a nám pomůže. Není to poprvé, kdy se stal ČEZ nebo jeho Nadace naším partnerem. Bereme to zároveň jako ocenění dobré spolupráce,“ říká ředitel domova, Mgr. Křepský.

Žárovky slavnostně předal zástupce Skupiny ČEZ, ing. Jan Csóka za účasti PhDr. Karel Goše, vedoucího oddělení krajského vzdělávání, Odboru školství mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého kraje.

Dárkové balení 100 kusů úsporných žárovek.

Pan ředitel Mgr. Křepský při převzetí daru.

Jan Csóka, vedoucí odboru Obnova sítí společnosti ČEZ Distribuce ze Skupiny ČEZ uvedl: „Myšlenka pomáhat sociálně potřebným subjektům, v rámci různých projektů, se nese napříč celou Skupinou ČEZ. Věřím, že nejen v tomto dětském domově najdou úsporné žárovky své uplatnění.“

Město Olomouc se stalo jedním z míst, kam v rámci akce „Posviťte si na úspory“ zavítala ve dnech 7. a 8. listopadu multimediální expozice s pódiem a mobilní zákaznické centrum. Občané se zde mohou dozvědět více o tom, jak například uspořit své výdaje za energii. Zábavně informační turné, jehož hlavním mottem je úspora energie, navštíví celkem 28 měst po celé České republice.

„Cílem naší kampaně je upozornit na možnost optimalizace spotřeby elektřiny. Dlouhou dobu řada zákazníků nevnímala kolik vlastně elektřina stojí, až s růstem cen si tohoto zboží začala více všímat. Jak ceny elektřiny trápí některé naše zákazníky víme určitě nejlépe my sami. ČEZ však nemůže ovlivnit cenu elektřiny, tu tvoří trh, ale může poradit, jak energii uspořit a ušetřit tak rodinné účty svých zákazníků. Prostřednictvím osvěty, poradenství a přímé spolupráce se zákazníky,“ řekl ke kampani Alan Svoboda, ředitel divize obchod ČEZ.

Doprovodný program pamatuje i na zábavu. Na děti i jejich rodiče čeká řada soutěží v disciplinách jako je např.výroba elektřiny nebo klaunské vystoupení se zapojením dětí. Na výherce čekají drobné i hodnotnější dárky. V rámci akce budou mít návštěvníci možnost i výhodně nakoupit úsporné zářivky Philips.

Více informací o celé akci naleznete na www.posvittesinauspory.cz.