14. 11. 2007

„Posviťte si na úspory“ a ušetříte za elektrickou energii

Bruntál, 14.listopadu - Sto kusů úsporných žárovek značky Philips obdržel dnes od Skupiny ČEZ a firmy Philips Dětský domov ve Vrbně pod Pradědem. Žárovky v hodnotě zhruba 40 000 korun ročně domovu uspoří zhruba 14 MWh elektrické energie, což znamená finanční úsporu přes 50 000 korun. Celkově to pak představuje až 80 procentní úspory výdajů za osvětlení ročně.

Darování úsporných žárovek některému z potřebných sociálních subjektů v daném regionu je součástí kampaně Posviťte si na úspory, již nyní Skupina ČEZ pořádá v rámci celé republiky.

Dušan Timko předává dárkové balení úsporných žárovek Danuši Humlové.

Dárkové balení dnes slavnostně převzala ředitelka domova, Mgr. Danuše Humlová. Dětský domov je součástí zařízení s oficiálním názvem Základní škola, Dětský domov, Školní družina a Školní jídelna, příspěvková organizace. V dětském domově se výchovní pracovníci starají průměrně o 48 dětí, z toho je 26 chlapců a 22 dívek. Předmětem činnosti dětského domova je zajištění plného přímého zaopatření a náhradní výchovné péče dětem s nařízenou ústavní výchovou nebo s předběžným opatřením. „Zajišťujeme dětem vyrůstajícím mimo vlastní rodinu takovou péči, aby byla v zájmu zdravého vývoje, řádné výchovy a vzdělávání. Náš provoz je nepřetržitý a velmi náročný právě na spotřebu elektřiny", uvedla ředitelka domova.

Dar slavnostně předal Ing. Dušan Timko, ředitel Elektrárny Dětmarovice "Cílem naší kampaně s názvem Posviťte si na úspory je upozornit na možnost optimalizace spotřeby elektřiny. Jsem rád, že jsme alespoň trochu pomohli někde, kde potřebují každou ušetřenou korunu. A to ne pro sebe, ale pro druhé," dodává Dušan Timko.

Ve 14 hodin začal na náměstí Míru v Bruntále zábavně informační program putovní akce „Posviťte si na úspory". Bruntál je již tak šestým městem na Moravě, kde zavítala multimediální expozice s pódiem a mobilní zákaznické centrum. Během akce se tak zájemci dozvědí více o tom, jak uspořit své výdaje za energii například výběrem správných spotřebičů či kvalitním zateplením. Mobilní zákaznické centrum nabídne kromě standardních služeb i energetické poradenství šité na míru jednotlivým zákazníkům. Multimediální expozice například zájemcům přiblíží jak vzniká elektřina. Doprovodný program pamatuje i na zábavu. Na děti i jejich rodiče čeká řada soutěží v "energetických" disciplínách, klauniáda a vyplňování kvízů. Výherci obdrží drobné i hodnotnější dárky. Například při správném vyplnění znalostních kvízů mohou návštěvníci vyhrát úsporné žárovky.

Zábavně informační turné, jehož hlavním mottem je úspora energie, navštíví celkem 28 měst po celé České republice. Na Moravě ještě navštíví města Šumperk, Frýdek-Místek a Ostravu.