8. 11. 2007

Skupina ČEZ upozorňuje zákazníky na nebezpečí neúplných adres

Plzeň, 8. 11. 2007 - Na základě doporučení Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) přestává Česká pošta doručovat zásilky s neúplnou adresou. Citelně se to dotklo 17 zákazníků Skupiny ČEZ, kteří nedostali dopisy s ročním vyúčtováním ani následné upomínky a energetici je proto pro neplacení odpojili. Skupina ČEZ přijímá opatření pro zabránění podobným případům a vůči 17 odpojeným zákazníkům se zachová vstřícně.

"Z našeho pohledu odešly standardně upomínky na adresy uvedené ve smlouvě, na jiné ani posílat nemůžeme", vysvětluje generální ředitel ČEZ Zákaznické služby Igor Šmucr. Podle mluvčí České pošty Dity Václavíkové, ale nemusí staré adresy platit: "Česká pošta se řídí důrazným doporučením regulátora (ČTÚ), podle kterého smí doručovat na neúplné adresy pouze tehdy, když má absolutní jistotu, že jde o správného adresáta." Dotkne se to zejména obyvatel obcí, kde nemají ulice jména a kde je více místních částí (viz. příklady níže).

"Na problém nás upozornil až tento případ, v počtech vrácených zásilek jsme vzhledem k jejich vysokému počtu sedmnáct dopisů navíc nepostřehli", dodává Šmucr a pokračuje: "všechny dotčené zákazníky jsme už připojili. Ačkoliv chyba nebyla jednoznačně na naší straně, prominuli jsme jim poplatek za připojení. Vrátíme ho i těm, kteří už jej zaplatili."

Zákazníci Skupiny ČEZ by si nyní měli ve vlastním zájmu zkontrolovat adresy, na které jim dosud chodila vyúčtování elektřiny.

Příklad 1

Zákazník žije v místní části Keňa, která spadá pod obec a poštu Afrika a má číslo popisné 12, PSČ je 99999.

Na adresu Afrika 12, 99999, mu do budoucna zásilka nemusí dojít a pošta jí vrátí. Je nutné psát Keňa 12, Afrika, 99999.

Příklad 2

Zákazník bydlí přímo ve výše uvedené obci Afrika v č.p. 33.

Na adresu Afrika 33, 99999 k němu už také nemusí psaní dorazit. Na obálce musí být Afrika 33, Afrika, 99999.

Vyzýváme zákazníky, kteří by podle výše uvedených příkladů mohli mít do budoucna problém, aby nás kontaktovali. Buď prostřednictvím zákazníky linky 840 840 840, písemně, internet nebo na kterémkoli z 28 zákaznických center. Skupina ČEZ nesmí adresy opravovat, bez toho aniž by ji o to zákazníci požádali.