22. 1. 2008

ČEZ má od letošního roku na Slovensku téměř 10x více zákazníků

Nárůst počtu koncových zákazníků z 5 na 48 a nasmlouvaný objem prodané elektřiny ve výši přesahující 0,5 terawatthodiny činí z ČEZ Slovensko jedničku mezi alternativními dodavateli elektrické energie na Slovensku.

Úspěch ČEZ na Slovensku je výsledkem intenzivní prodejní kampaně, která proběhla v závěru loňského roku. Ve všech případech ČEZ Slovensko se svojí nabídkou uspělo v tendrech, které jednotlivé podniky vypisují. Kromě 5 původních zákazníků, v jejichž případě ČEZ pozici dodavatele obhájil, uspěl i v 43 dalších případech.

„Daří se nám i přesto, že pozice tradičních dodavatelů a obchodníků je na Slovensku velmi silná. Slovenští odběratelé jsou si totiž vědomi deficitu elektřiny na Slovensku a hledají jistotu její dodávky v podobě obchodníka, který má za sebou výrobní aktiva. A to Skupina ČEZ splňuje," popisuje Ondřej Grohar, ředitel prodeje ČEZ Slovensko.

Skupina ČEZ se na Slovensku orientuje na větší a střední průmyslové zákazníky. V tomto roce obdobně jako v České republice plánuje nabízet i víceleté produkty a zároveň oslovit i zákazníky, kteří mají své provozy ve více zemích regionu střední Evropy s nabídkou komplexní dodávky elektřiny.

Mezi zákazníky Skupiny ČEZ na Slovensku patří společnosti Kraft Foods, obchodní řetězce Carrefour, Hornbach, výrobce domácích spotřebičů Whirlpool nebo společnost Quinn Plastics.

Skupina ČEZ působí na Slovensku od roku 2006, kdy otevřela svojí obchodní a reprezentativní kancelář v Bratislavě. Mezi poslední rozvojové projekty na Slovensku patří společný podnik se skupinou MOL, který v areálu rafinériích Slovnaft plánuje postavit 800MW paroplynový cyklus a zmodernizovat a rozšířit současnou elektrárnu na 160 MW. V letošním roce ČEZ rovněž podepsal memorandum o záměru prověření možnosti výstavby až 400 MW elektrárny v areálu U. S. Steel ve východoslovenských Košicích.