Tiskové zprávy str. 2

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
ČEZ ESCO
Elektromobilita

ČEZ pokračuje v elektromobilizaci flotily. Pod jednou střechou má 42 parkovacích míst vlastní dobíječku

*ČEZ provozuje flotilu více než 150 e-aut, další stovky přidá v příštích letech
*V ESG závazku se ČEZ přihlásil k elektrifikaci většiny flotily do roku 2030
*Souběžně s nákupem nových e-aut buduje ČEZ i interní dobíjecí infrastrukturu
*Ve Skupině ČEZ mají dnes řidiči e-aut k dispozici přes 140 dobíjecích wallboxů
*V Praze v jedné budově spustil síť 42 míst s dobíječkami, desítky se jich připravují
*Projekt testuje optimalizaci dobíjecích výkonů v čase, zkvalitní i správu autoparku

Přijet do práce, zaparkovat v garáži služební elektromobil, zapojit ho do dobíječky a odjet s dobitou baterií. Pro desítky řidičů služebních aut z pražské centrály ČEZ to je ode dneška realita. Umožnilo to osazení dalších více než čtyřiceti parkovacích míst dobíjecími wallboxy, z toho je 13 pozic určeno pro elektromobily z firemní autopůjčovny. Řešení chce vedle zkvalitnění dobíjecího zázemí pro zaměstnance otestovat i řízení a rozložení dobíjecích výkonů v čase a zlepšit přehled o dobíjení pro provozovatele autoparku ČEZ.

14. 3. 2024

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
ČEZ ESCO
Elektromobilita

Baterie z českých elektroaut nacházejí uplatnění: Přes 60 % spotřeby elektřiny pokryje sklárna Moser z fotovoltaiky s baterií od ČEZ ESCO

*Fotovoltaika s výkonem 527 kW vyrobí přes 530 MWh bezemisní elektřiny ročně
*Systém doplní 2 baterie o celk. kapacitě 600 kWh k ukládání přebytků z výroby
*Baterie ve sklárně Moser jsou sestaveny v ČR z akumulátorů určených původně do elektromobilů
Více než 1000 střešních fotovoltaických panelů doplněných o dvojici 300kWh bateriových úložišť. To je investice proslulé karlovarské sklárny Moser do posílení energetické soběstačnosti a udržitelnějšího provozu. Díky produkci ekologické energie ze slunce a možnosti jejího skladování v bateriích nově pokryje každoročně více než 60 % své spotřeby elektřiny. Službu na klíč zahrnující návrh, dodávku a instalaci systému zajistila společnost ČEZ ESCO, přední poskytovatel úsporných a nízkoemisních energetických řešení. Baterie pocházející z e-aut už využívá ve stacionárních úložištích téměř 30 zákazníků v ČR i v zahraničí.

12. 3. 2024

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
ČEZ ESCO

Zájem o bezemisní elektřinu roste: Jak o zelenou, tak o jadernou

Firmy snižují svoji uhlíkovou stopu a svůj dopad na životní prostředí. Zájem o elektřinu z obnovitelných zdrojů a z jádra opět stoupl. Společnost ČEZ ESCO loni svým zákazníkům dodala 2 TWh zelené elektřiny, což bylo o 10 % více než v roce 2022. Původ elektřiny z obnovitelných zdrojů zaručují tzv. záruky původu, které zákazníci od ČEZ ESCO obdrží s dodanou elektřinou. ČEZ ESCO v loňském roce zároveň dodala zákazníkům také 630 GWh elektřiny z jaderných zdrojů, to představuje meziroční nárůst o 13 %.

8. 3. 2024

Udržitelný rozvoj a ESG
Životní prostředí a obnovitelné zdroje
Produkty a služby
ČEZ ESCO
Elektromobilita

ČEZ staví ultrarychlé dobíjecí stanice pro síť KM-PRONA. První funguje u Pece pod Sněžkou

*Spolupráce ČEZ a KM-Prona přinese v příštích letech desítky stojanů
*První ultrarychlý stojan 180 kW vznikl ve Velké Úpě v Krkonoších
*Elektroauta u něj za 10 minut doplní baterie na dalších 200 km cesty
*Stejné stojany vzniknou v síti KM-PRONA v Hodkovicích, Liberci a Zásmukách
*U Mnichova Hradiště na dálnici D10 postaví ČEZ stojany s výkonem 360 kW
*Nejvýkonnější česká síť dobíjecích stojanů umí naráz obsloužit přes 1300 aut

Řetězec čerpacích stanic KM-PRONA věří elektromobilitě a ve spolupráci s provozovatelem nejvýkonnější české sítě veřejného dobíjení ČEZ začíná osazovat své areály ultrarychlými stojany. Po premiéře v krkonošské Velké Úpě vzniknou další stojany umožňující dobití auta za pár minut také na dalších místech. V nejbližší době půjde hlavně o stanice kolem dálnice D10 včetně velkého dobíjecího hubu o 8 stojanech na 57. kilometru u Mnichova Hradiště. Dobíjecí stanice vznikají i díky grantu z Operačního programu Doprava.

4. 3. 2024