Podpora Chci změnit výši záloh

Chci změnit výši záloh

Dostali jste vyúčtování a nové zálohy a nejste si jistí, proč jsme zálohy nastavili právě v této výši? Chcete mít jistotu, že si zálohy upravíte správně?

Projděte si našeho průvodce zálohami a zjistíte, co vše ovlivňuje výši záloh, jak můžete zpřesnit jejich nastavení, případně co udělat, když nechcete zálohy měnit s každým vyúčtováním.

 

Jak zálohy počítáme

Spolu s ročním vyúčtováním dostanete i plán záloh na další období. Výše záloh je stanovena na základě očekávaných nákladů v odběrném místě a ovlivňuje je:

  • minulá spotřeba v odběrném místě,
  • nastavení produktu se zohledněním doby fixace,
  • výše regulovaných cen.

Zálohy upravujeme vždy s vyúčtováním. Pokud máte nastavenu trvalou zálohu, zálohy vám nezměníme.

Kontrola spotřeby a změna záloh

Může se stát, že během roku změníte své spotřební chování (výměna spotřebičů za úspornější, zateplení domu, nový člen domácnosti, aj.). Z tohoto důvodu doporučujeme kontrolu výše záloh průběžně prostřednictvím samoodečtu. Po zadání kontrolního samoodečtu v MŮJ ČEZ můžete sledovat, jak se změní očekávaný výsledek vašeho vyúčtování. V požadavku na změnu záloh najdete doporučenou zálohu – její výše je stanovena tak, aby vaše vyúčtování neskončilo nedoplatkem nebo abyste neplatili zbytečně vysoké zálohy.

Doporučujeme zadávat samoodečet pravidelně jednou za měsíc. Pokud máte elektroměr s průběhovým měřením, samoodečet nezadáváte, distributor dostává data o vaší spotřebě. Pokud ale platíte zálohy, kontrolu nastavení záloh doporučujeme provést.

 

Pokud jste již uhradili všechny zálohy až do dalšího vyúčtování, nemůžete si je v MŮJ ČEZ sami upravit. V případě, že chcete zálohy změnit, kontaktujte nás.

  

Co mohlo ovlivnit nastavení záloh, které jste od nás dostali

Nastavit zálohy V MŮJ ČEZ

Nastavte si výši záloh nebo její splatnost podle vlastních potřeb.

NASTAVIT V MŮJ ČEZ

Potřebovali jste něco jiného?