Pokud jste v předpisu SIPO nenašli zálohu na elektřinu, nebo je tato záloha nižší než obvykle, je to tím, že jsme Vám do záloh zohlednili příspěvek státu na energie tzv. úsporný tarif a odpuštění poplatku za podporované zdroje energie (POZE). Více informací v textu níže

 


Pozor na podvodné reklamy

Varujeme naše zákazníky před podvodnými reklamami na internetu a lživými nabídkami na investování.

Nenechte se nachytat podvodníky

Podobně jako jiným velkým firmám napříč obory se klamavé internetové reklamy nevyhnuly ani naší společnosti. Podvodníci skrytí za anonymitou internetu vyzývají ke zdánlivě velmi výhodné příležitosti obchodování s kryptoměnami a akciemi. Reklamy lákají na údajný nový způsob automatického obchodování s kryptoměnami, který měl údajně vyvinout právě ČEZ. Zdánlivou důvěryhodnost takových reklam zvyšuje to, že obsahují i zcela smyšlená vyjádření představitelů Skupiny ČEZ.

Podvodníci na internetu jsou vynalézaví a své útoky často maskují jako novinové články a posilují je prostřednictvím tzv. deep fake videí (technologie umělé inteligence, která vytváří falešná videa, jež navozují dojem pravosti; používají se k šíření nepravdivých informací a jsou velmi obtížně rozeznatelná od reality). Využívají fotografií, loga i podobné grafiky jako Skupina ČEZ. Tyto klamavé reklamy se šíří nejčastěji prostřednictvím sociálních sítí (zejména Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok).

Upozorňujeme, že takové reklamy jsou lživé a zneužívají dobré jméno Skupiny ČEZ a jejích představitelů. ČEZ nemá s těmito reklamami nic společného a intenzivně pracuje na jejich stažení. Bohužel jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní. Apelujeme proto na všechny uživatele, aby podezřele „výhodné“ nabídky investic vždy nejprve důkladně prověřili. Nejlepší obranou zůstává obezřetný a skeptický přístup běžných uživatelů internetu.

Skupina ČEZ žádné investiční služby tohoto typu nikdy neposkytovala a neposkytuje!

Jak může podvodná reklama vypadat?

  • Působí na první pohled důvěryhodně.
  • Používá logo podobné logu naší společnosti.
  • Používá oficiální fotografie i podobné barvy.
  • Obsahuje smyšlená vyjádření vedení společnosti.
  • Má často podobu novinového článku a videa s nabídkou s příběhy konkrétních lidí.
  • Je umístěná mimo doménu ČEZ (tj. adresní řádek je obvykle „shlukem“ písmem a číslic, neodkazuje v žádné části na primární web Skupiny ČEZ www.cez.cz, často jde o domény se zahraničními koncovkami jako např. „.com“, „.ru“, „.app“ apod.). Vlastnictví domény lze snadno ověřit na stránkách registrátora www.nic.cz. Domény Skupiny ČEZ vlastní ČEZ ICT Services, a.s. (viz příklad domény www.cez.cz: https://www.nic.cz/whois/domain/cez.cz/).

Příklady podvodné reklamy

Co dělat, když se setkám s podvodnou reklamou?

Podvodné stránky slibují nereálné zisky a vyzývají k registraci. Varujeme všechny, kdo by se s takovou reklamou setkali, aby tyto stránky ignorovali, a především odmítli registraci a nezadávali žádné osobní ani platební údaje.

Údaje o platební kartě (číslo karty, datum platnosti, bezpečnostní kód CVV/CVC) zadávejte do platební brány vždy jen z vlastní iniciativy, pokud chcete něco koupit. Nepředávejte ani přístupové údaje k vašemu bankovnímu účtu. Nereagujte na žádost o vyplnění údajů prostřednictvím chatů jako Messenger, WhatsApp apod.

Pokud podvodnou reklamu zaznamenáte na sociálních sítích, budeme rádi, když na dané síti na tento příspěvek upozorníte.

V boji proti podvodníkům budeme efektivnější, když nám pomůžete a sami nahlásíte daný příspěvek na sociálních sítích jako podvodný. Má to smysl: čím více hlášení provozovatel dostane, tím pravděpodobněji bude daná reklama zablokována, čímž pomůžete především dalším uživatelům, kteří by se mohli nachytat.

Myslete na bezpečnostní pravidla

  • Na podvodné reklamy a výzvy k registraci NEREAGUJTE.
  • V žádném případě NEZADÁVEJTE své osobní ani platební údaje.
  • Pozor na podvodné e-maily, neotevírejte neznámé odkazy na cizí servery.

Jak klamavou reklamu nahlásit na Facebook?

Klikněte na tři tečky...

U Facebookového příspěvku klikněte v jeho pravém horním rohu na tři tečky.

Nahlaste reklamu

Vyberete možnost nahlásit reklamu.

Vyberte důvod nahlášení

Jako důvod nahlášení uveďte „nepravdivý nebo klamavý obsah”.

Moc děkujeme, že nám pomáháte bojovat proti podvodníkům.


FAQ regarding general meeting
Find more