Vítejte na stránce vaší technologie

Najdete zde to nejdůležitější, co potřebujete vědět o její správné péči, nastavení a využití.

Nejčastěji po instalaci řešíte

  1. Jak o fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo správně pečovat.
  2. Jak si technologii co nejlépe nastavit, aby fungovala efektivně a úsporně.
  3. O co případně zařízení doplnit, aby byla domácnost co nejvíce soběstačná.

Proto jsme pro vás připravili následující zajímavosti, videonávody a často kladené otázky.

Tipy a zajímavosti

Chcete se o svém novém zařízení dozvědět více?
Zajímá vás, jak ho využít na maximum?

Detailní pohled na fotovoltaické články a panely. Víte, co máte na střeše?

Máte doma fotovoltaickou elektrárnu a zajímá vás trochu podrobnější popis toho, z čeho se vlastně taková fotovoltaika skládá a jak vám doma vyrábí elektřinu ze slunce? Pojďme se na to podívat detailněji.  

Přečíst článek

5 opomíjených tipů, díky kterým využijete fotovoltaiku na maximum

Výroba vlastní elektřiny je skvělým krokem k nižší závislosti na dodavateli elektřiny a větší energetické soběstačnosti. Aby vám fotovoltaická elektrárna dobře sloužila a abyste využili její potenciál opravdu na maximum, je potřeba přenastavit si některé své zvyky nebo zavést nové.

Přečíst článek

Na jakém principu funguje tepelné čerpadlo?

První tepelné čerpadlo sestrojil Robert C. Webber na konci 40. let 20. století a v České republice se začalo hojně využívat až po roce 2000. Jak přesně funguje a jaké přírodní zákony byly inspirací pro sestavení tepelného čerpadla?

Přečíst článek

Potřebuji poradit

Záleží na typu vašeho zařízení. Pokud máte Battery Box, vše důležité vám ukáže přímo jeho display. Pokud chcete mít přehled odkudkoli, stáhněte si k tomu určenou aplikaci: Pokud máte zařízení GoodWe, můžete pro sledování výroby využít vlastní aplikaci, kterou stáhnete tady:
Svůj výkon najdete buď ve smlouvě, kterou jsme uzavřeli, nebo v aplikaci, kterou k technologii využíváte, viz odpověď na otázku „Kde zjistím, jak moje zařízení vyrábí“.
V aplikaci by měla být možnost požádat o změnu hesla. V případě, že to nefunguje, obraťte se na servisní linku 371 160 851.
Pokud na nich neleží deseticentimetrová pokrývka sněhu, nebo vrstva prachu či písku, obvykle mnoho údržby nepotřebují. Vše důležité najdete v článku „Jak se starat o panely“.
S pořízením fotovoltaiky je ideální přizpůsobit i každodenní návyky. Nejčastější tipy, které ostatním zákazníkům fungují, najdete v článku tady – „Tipy na život s FVE“.
„Přetokem“ nazýváme energii, kterou ze své fotovoltaiky nestihnete spotřebovat nebo nemůžete uložit do domácí baterie a odchází tak nevyužitá do distribuční sítě. A to je škoda. Pokud přizpůsobíte denní návyky správně, přetoky minimalizujete. Přebytečnou energii můžete využít na ohřev teplé užitkové vody nebo akumulační nádrže. Zajímat by vás mohla také Elektřina pro soláry, která vám umožňuje využívat elektřinu na principu vzdálené baterie.
Všechny potřebné informace o Elektřině pro soláry najdete zde. Pokud budeme mít o produkt zájem, zanechte kontakt a naši kolegové se vám ozvou a propočítají, jestli je pro vás vhodný.
Na technologií není možné provádět úpravy, ani zařízení rozplombovat, jinak platnost záruky končí. Pokud máte problém, volejte servisní linku 371 160 851. Pokud máte zájem o rozšíření technologie, je to samozřejmě možné. Postup je stejný jako u jejího pořízení. Vyplňte poptávkový formulář na našich stránkách a na doplnění se poté domluvíte s odborníkem.
Restart nepatří mezi obvyklé uživatelské zásahy a za normální situace byste ho provádět neměli. Pokud potřebujete restart provést po domluvě s technikem na servisní lince, postupujte podle manuálu dle vaší technologie:


Pokud máte technické dotazy k ČEZ Battery Box, pravidelně aktualizované odpovědi najdete na webu výrobce OIG Power v sekci Podpora.
  • Volejte na servisní linku 371 160 851
  • TIP: Zkontrolujte nejprve jističe, jestli nedošlo k výpadku. Také můžete zkontrolovat, zda nejsou panely zastíněné, nebo zasněžené. Podívejte se na hlášení na displeji střídače, jestli nehlásí nějakou chybu. Problém poté popište kolegům na servisní lince. Následně provedeme kontrolu na servisním portále a případně naplánujeme výjezd k vám.
Zdarma nabízíme všem našim zákazníkům možnost vzdálené diagnostiky a správy. V případě připojení zařízení k internetu dokážeme na dálku:
  • kontrolovat správné fungování vaší technologie,
  • vyřešit běžné servisní zásahy,
  • identifikovat případné složitější potíže a díky tomu zajistit náležitou opravu, technik rovnou přijíždí na místo s nutnými náhradními díly.
Na začátku topné sezóny věnujte zvýšenou pozornost lamelám výparníku, zejména jejich čistotě. Po delší době stání a provozu mohou být zaneseny nečistotami, prachem, spadaným listím a podobně. Pro čištění lamel se používají speciální kartáčky.
Údržba v zimě spočívá v kontrole odtoku vody při odtávání. Pokud se někde nahromadí led, je potřeba jej vhodným a dostupným způsobem odstranit. V tomto případě je samozřejmě nutné čerpadlo vypnout.
  • V systému je řada mechanických prvků a dalších rotačních komponent, dochází k rozdílům tlaku v soustavě. Profesionální společnost vždy tyto prvky zkontroluje a seřídí, zároveň zkontroluje nastavení a případně znovu zaškolí uživatele.
  • Zásah specialisty je samozřejmě nutný v případě poruchy elektroinstalace nebo chladivového okruhu, ale tím se nijak zásadně neliší od údržby jiných zdrojů tepla.
  • Pravidelnou údržbu se rozhodně nevyplatí podceňovat, díky ní je systém provozován správně a životnost čerpadla tak prodloužíte i o několik let.
Ideální je kontrola zařízení jednou ročně. U tepelných čerpadel Zubadan provádíme automaticky kontrolu při prvním spuštění a poté další dvě kontroly v průběhu 5 let, celkově tedy tři kontroly za pět let. Ideální je tedy objednat další dvě dodatečné kontroly, abyste měli jistotu, že vše běží, jak má.
S pravidelnou kontrolou se vám obvykle ozveme sami. Dodatečnou kontrolu tepelného čerpadla můžete objednat na servisní lince společnosti Tenaur - 371 160 851.
Na technologii není možné provádět žádné úpravy, ani zařízení rozplombovat, jinak platnost záruky končí. Pokud máte problém, volejte servisní linku 371 160 851. Pokud máte zájem o rozšíření technologie, je to samozřejmě možné. Postup je stejný jako u jejího pořízení. Vyplňte poptávkový formulář na našich stránkách a na doplnění se poté domluvíte s odborníkem.
  • TIP: Zkontrolujte nejprve jističe, jestli nedošlo k výpadku. Také můžete zkontrolovat, zda není venkovní jednotka hodně zasněžená nebo nějak poškozená. Podívejte se na hlášení na displeji střídače, jestli nehlásí nějakou chybu. Problém poté popište kolegům na servisní lince. Následně provedeme kontrolu na servisním portále a případně naplánujeme výjezd k vám.
  • Volejte na servisní linku 371 160 851

Kontakty

S čím potřebujete poradit?

Instalace a servis

+420 731 160 851

servis@tenaur.cz

Obecné dotazy

+420 371 100 351

sluzbyprozakazniky@cez.cz

Reklamace

+420 800 810 820

reklamace@cez.cz


Pozor na podvodné reklamy!

Na internetu se množí falešné reklamy zneužívající známé logo a dobré jméno Skupiny ČEZ.

Pokud na takovou reklamu narazíte, buďte maximálně obezřetní. Nenaleťte podvodníkům.

Více informací