Skip to Content

Zastropování cen: ČEZ Prodej začíná zákazníkům promítat vládní pomoc do záloh.

18/10/2022
Social
Governance

Pro nejpřesnější nastavení záloh je dobré udělat samoodečet spotřeby

ČEZ začíná postupně promítat budoucí zastropování cen energií do záloh. Zastropování platí od ledna, ale už od listopadu budou zákazníkům postupně nastavovány zálohy tak, aby měla tato vládní pomoc co největší efekt a klienti neměli zálohy zbytečně vysoké. V první vlně jde o ty zákazníky, kteří mají v současnosti vyšší ceníky, než je strop. K co nejpřesnějšímu nastavení nových záloh je dobré, aby si tito zákazníci udělali takzvaný samoodečet, a to do 21. 10. 2022. Tyto zákazníky informuje ČEZ Prodej prostřednictvím SMS zpráv.

Opsat, přihlásit se, zapsat a odeslat. Samoodečet, tedy aktuální stav spotřeby ze svého elektroměru či plynoměru, zvládnou zákazníci zadat v on-line aplikaci MŮJ ČEZ během pár minut. Aktuální data z měřičů přitom ČEZ Prodej významně pomohou k co nejpřesnějšímu nastavení záloh. Zákazníci zase získají lepší přehled o své spotřebě, což jim pomůže s případnými úsporami.

Od listopadu začne ČEZ Prodej promítat do záloh příslušných zákazníků zastropování cen elektřiny, schválené českou vládou pro ochranu obyvatel před energetickou krizí. ČEZ proto ty zákazníky, kteří mají aktuálně ceny vyšší, než je cenový strop, už od minulého týdne prostřednictvím SMS zpráv vyzývá, aby si do 21. 10. 2022 udělali samoodečet. Aktuální data spotřeby zadaná do tohoto data pomohou nastavit co nejpřesnější výši záloh, tak aby zákazníkům nevznikaly zbytečně vysoké přeplatky nebo nedoplatky.

„Zastropování cen elektřiny a plynu od příštího roku znamená pro české domácnosti významnou pomoc. K co nejlepšímu nastavení záloh je ale dobré mít také co nejlepší data o aktuální spotřebě zákazníků. S tím nám nejvíce pomohou sami zákazníci, pokud nám pošlou svůj samoodečet,“ říká generální ředitel ČEZ Tomáš Kadlec. Další zákazníky začne ČEZ s podobnou prosbou oslovovat později.

Nejjednodušší je zadat samoodečet do on-line aplikace MŮJ ČEZ – i s opisem údajů z elektroměru či plynoměru je to záležitost čtyř kroků, která nezabere déle než několik minut.

„Zákazníci se v poslední době i vzhledem k úspornému tarifu a zastropování cen o nastavení záloh velmi zajímají. Pravidelné samoodečty jsou ideální nejen pro co nejlepší nastavení záloh, ale i pro přehled odhadu spotřeby, kterou si pak může zákazník průběžně kontrolovat, a dávat tak svému dodavateli vědět, že například začal snižovat svou spotřebu,“ dodává Kadlec. Aplikace MŮJ ČEZ proto umožňuje nastavit si do kalendáře upomínku na další samoodečet.

Dodavatelé obvykle provádějí odečty jednou ročně a zálohy nastavují na základě očekávané spotřeby (založené na předchozích datech) a aktuální ceny energií. Během roku ale může řada věcí spotřebu ovlivnit: narození nového člena domácnosti, více času tráveného doma, pořízení energeticky náročného spotřebiče apod. spotřebu zvýší, naopak třeba odchod dětí z domova, nové zateplení či pořízení efektivnějšího zdroje vytápění ji sníží. Aktuální samoodečet tedy pomůže dodavateli nastavit zálohy přesněji.

Přehledné tipy na úspory zákazníci najdou na webu www.setrim.cz, který ČEZ Prodej připravil společně s odborným portálem TZB-info.