Vztahy se stakeholdery

Skupina ČEZ buduje vztahy se zúčastněnými stranami na základě své Politiky vztahů s komunitami, která pokrývá všechny obchodní činnosti s cílem zajistit efektivní zapojení zúčastněných stran. Cílem je vytvoření dlouhodobých, stabilních a důvěryhodných vztahů založených na vzájemné důvěře, uznání závazků a oprávněných zájmů a otevřené komunikaci.
Politika vztahů s komunitami vychází ze sedmi klíčových zásad zapojení zúčastněných stran:
Odpovědnost
Jednáme odpovědně a budujeme vztahy založené na etice, integritě, udržitelném rozvoji a respektu k lidským právům a komunitám, kterých se dotýkají naše obchodní aktivity.
Transparentnost
Jednáme transparentně ve vztazích, ve finanční i nefinanční komunikaci a sdílíme pravdivé, relevantní, úplné, jasné a užitečné informace.
Vnímavost
Školíme zaměstnance v aktivním naslouchání, podporujeme obousměrnou a efektivní komunikaci a vedeme přímý, nenucený, konstruktivní, mnohostranný, inkluzivní a mezikulturní dialog.
Účast a zapojení
Podporujeme účast a zapojení zainteresovaných subjektů do všech obchodních aktivit Skupiny ČEZ, podporujeme dobrovolné konzultační procesy a podobné cesty výměny informací, zejména při plánování, výstavbě, provozu a vyřazování energetických projektů Skupiny ČEZ z provozu.
Konsensus
Usilujeme o dosažení konsensu se zainteresovanými stranami, zejména s místními komunitami a obyvateli, a zohledňujeme jejich názory a očekávání.
Spolupráce
Podporujeme spolupráci se stakeholdery, abychom přispěli k naplňování cílů a hodnot Skupiny ČEZ a k dosažení cílů udržitelného rozvoje.
Neustálé zlepšování
Neustále usilujeme o zlepšení a pravidelně revidujeme naše mechanismy zapojení stakeholderů, abychom zajistili, že budeme co nejefektivněji reagovat na potřeby zainteresovaných stran.
Pravidelně komunikujeme s našimi stakeholdery. Cílem otevřeného dialogu je zjistit, jaké je jejich vnímání strategie udržitelného rozvoje a jaký mají názor na budoucí směřování Skupiny ČEZ v přístupu k udržitelnosti, výsledky zjištění pak využít při aktualizaci plánů a strategií.
Základním krokem k úspěšnému dialogu se zúčastněnými stranami je jejich identifikace. Skupina ČEZ rozeznává 13 skupin zúčastněných stran, které byly identifikovány v hodnotovém řetězci našeho podnikání. Jsou uvedeny níže v abecedním pořadí:
- akcionáři a investoři,
- certifikační orgány,
- dodavatelé a smluvní partneři,
- média,
- místní samosprávy, místní komunity a veřejnost,
- neziskové organizace,
- odbory,
- pojišťovny a banky,
- profesní svazy a asociace,
- státní správa a regulační orgány,
- vzdělávací instituce a výzkumná střediska,
- zákazníci,
- zaměstnanci.
Skrze průběžný dialog se zúčastněnými stranami usiluje Skupina ČEZ o udržení si své pověsti jako odpovědného partnera na všech územích svého působení a ve všech časových horizontech.