Skip to Content

Vztahy se stakeholdery

Skupina ČEZ buduje vztahy se zúčastněnými stranami na základě své Politiky vztahů s komunitami, která pokrývá všechny obchodní činnosti s cílem zajistit efektivní zapojení zúčastněných stran. Cílem je vytvoření dlouhodobých, stabilních a důvěryhodných vztahů založených na vzájemné důvěře, uznání závazků a oprávněných zájmů a otevřené komunikaci.

Zásady vztahů se stakeholdery

Politika vztahů s komunitami vychází ze sedmi klíčových zásad zapojení zúčastněných stran:

  • Odpovědnost

    Jednáme odpovědně a budujeme vztahy založené na etice, integritě, udržitelném rozvoji a respektu k lidským právům a komunitám, kterých se dotýkají naše obchodní aktivity.

  • Transparentnost

    Jednáme transparentně ve vztazích, ve finanční i nefinanční komunikaci a sdílíme pravdivé, relevantní, úplné, jasné a užitečné informace.

  • Vnímavost

    Školíme zaměstnance v aktivním naslouchání, podporujeme obousměrnou a efektivní komunikaci a vedeme přímý, nenucený, konstruktivní, mnohostranný, inkluzivní a mezikulturní dialog.

  • Účast a zapojení

    Podporujeme účast a zapojení zainteresovaných subjektů do všech obchodních aktivit Skupiny ČEZ, podporujeme dobrovolné konzultační procesy a podobné cesty výměny informací, zejména při plánování, výstavbě, provozu a vyřazování energetických projektů Skupiny ČEZ z provozu.

  • Konsensus

    Usilujeme o dosažení konsensu se zainteresovanými stranami, zejména s místními komunitami a obyvateli, a zohledňujeme jejich názory a očekávání.

  • Spolupráce

    Podporujeme spolupráci se stakeholdery, abychom přispěli k naplňování cílů a hodnot Skupiny ČEZ a k dosažení cílů udržitelného rozvoje.

  • Neustálé zlepšování

    Neustále usilujeme o zlepšení a pravidelně revidujeme naše mechanismy zapojení stakeholderů, abychom zajistili, že budeme co nejefektivněji reagovat na potřeby zainteresovaných stran.

Stakeholdeři

Pravidelně komunikujeme s našimi stakeholdery. Cílem otevřeného dialogu je zjistit, jaké je jejich vnímání strategie udržitelného rozvoje a jaký mají názor na budoucí směřování Skupiny ČEZ v přístupu k udržitelnosti, výsledky zjištění pak využít při aktualizaci plánů a strategií.

Základním krokem k úspěšnému dialogu se zúčastněnými stranami je jejich identifikace. Skupina ČEZ rozeznává 13 skupin zúčastněných stran, které byly identifikovány v hodnotovém řetězci našeho podnikání. Jsou uvedeny níže v abecedním pořadí:

  • akcionáři a investoři,
  • certifikační orgány,
  • dodavatelé a smluvní partneři,
  • média,
  • místní samosprávy, místní komunity a veřejnost,
  • neziskové organizace,
  • odbory,
  • pojišťovny a banky,
  • profesní svazy a asociace,
  • státní správa a regulační orgány,
  • vzdělávací instituce a výzkumná střediska,
  • zákazníci,
  • zaměstnanci.

Skrze průběžný dialog se zúčastněnými stranami usiluje Skupina ČEZ o udržení si své pověsti jako odpovědného partnera na všech územích svého působení a ve všech časových horizontech.