Časté otázky k produktové řadě eTARIF

Proč je ČEZ eTARIF tak výhodný?

ČEZ eTARIF je produkt s nejnižším měsíčním poplatkem na trhu, jen 10 Kč bez DPH. Ušetříte 600 Kč bez DPH ročně oproti standardnímu produktu ČEZ COMFORT. Faktury budete mít vždy on-line k dispozici v ČEZ ON-LINE. S ČEZ eTARIF probíhají platby záloh i faktur bezhotovostně - nemusíte se o nic starat.

Komu je produkt ČEZ eTARIF určen?

ČEZ eTARIF je určen všem odběratelům z řad domácností, kteří mají zájem o finanční úsporu na stálých platbách za elektřinu, dávají přednost on-line komunikaci a splňují všechny podmínky tohoto produktu elektřiny. Tento produkt nabízí stejný rozsah služeb jako ostatní produkty.

Jaký je rozdíl mezi produkty ČEZ COMFORT a ČEZ eTARIF?

Základním rozdílem mezi ČEZ COMFORT a ČEZ eTARIF je cena. U ČEZ eTARIF totiž ušetříte na stálých platbách 600 Kč bez DPH ročně produktu ČEZ COMFORT. K dalšímu rozdílu patří využívání elektronické formy fakturace a bezhotovostního způsobu hrazení záloh. Proto je potřeba, abyste si spolu s ČEZ eTARIF sjednali rovněž přístup do ČEZ ON-LINE, kam budete dostávat svou roční zúčtovací fakturu, a abyste si zároveň nastavili bezhotovostní způsob platby záloh - tedy inkaso nebo SIPO. U ČEZ  eTARIF může zákazník využít bezplatného vyřizování všech požadavků prostřednictvím ČEZ ON-LINE a e-mailu. Zpoplatněno je naopak využití ostatních komunikačních kanálů, tedy Zákaznické linky ČEZ Prodej, kontaktních míst či požadavků zaslaných písemně nebo faxem. Ceník těchto doplňkových služeb najdete zde. Stejně jako produkt ČEZ COMFORT se i ČEZ eTARIF sjednává na dobu neurčitou a platí pro všechna zákazníkova odběrná místa s elektřinou.

Jaký je rozdíl mezi ČEZ BASIC a ČEZ eTARIF?

Základním rozdílem mezi produkty ČEZ BASIC a ČEZ eTARIF je cena. U ČEZ eTARIFu totiž zákazník ušetří na stálých platbách 360 Kč bez DPH ročně oproti elektřině ČEZ BASIC. K dalšímu rozdílu patří to, že zákazník s produktem ČEZ eTARIF využívá elektronickou formu fakturace a bezhotovostní způsob hrazení záloh. Proto je potřeba, aby si spolu s elektřinou ČEZ eTARIF sjednal i přístup do ČEZ ON-LINE, kam bude dostávat svou roční zúčtovací fakturu, a aby si zároveň nastavil bezhotovostní způsob úhrady záloh - tedy inkaso nebo SIPO - a uvedl číslo bankovního účtu pro možnost vrácení přeplatku při vyúčtování. Stejně jako ČEZ BASIC se i ČEZ eTARIF sjednává na dobu neurčitou a platí pro všechna zákazníkova odběrná místa s elektřinou. Součástí ČEZ eTARIF je i ceník doplňkových služeb, které jsou shodně s produktem ČEZ BASIC zpoplatněny.

Nabídka produktu ČEZ BASIC byl pro nové zákazníky ukončen k 31. 8. 2011, stávající zákazníci ji mohou využívat i nadále.

Jaký je rozdíl mezi cenou elektrické energie v základních produktech Skupiny ČEZ a cenou u produktu ČEZ eTARIF?

Cena spotřebované silové elektřiny je shodná u všech produktů. Liší se pouze pevná měsíční cena (stálé platby).

Na jak dlouho si mohu produkt ČEZ eTARIF sjednat?

Sjednání ČEZ eTARIF je na dobu neurčitou a platí pro všechna zákazníkova odběrná místa s elektřinou. V průběhu trvání smlouvy je možno měnit produkt podle standardních obchodních podmínek.

Pokud již využívám ČEZ ON-LINE, mohu si sjednat produkt ČEZ eTARIF?

Ano, produkt ČEZ eTARIF si samozřejmě můžete objednat a budete tak i nadále využívat ČEZ ON-LINE bez jakéhokoliv omezení. Pro sjednání produktové řady eTARIF pak budete dále potřebovat nastavit si elektronickou fakturaci, zvolit si způsob hrazení záloh prostřednictvím inkasa či SIPO a zadat číslo bankovního účtu pro vrácení případných přeplatků z vyúčtování.

Mohu si sjednat ČEZ eTARIF a i nadále využívat pro platbu za elektřinu složenku nebo platební příkaz?

Jednou z podmínek produktu ČEZ eTARIF je bezhotovostní platba záloh inkasem nebo prostřednictvím SIPO, proto není možné produkt sjednat s jiným způsobem platby záloh. Pro zaplacení případného nedoplatku roční zúčtovací faktury ale lze použít i ostatní způsoby platby.

Mohu užívat e-fakturu jako součást ČEZ eTARIF?

Ano, pokud máte zavedenou službu e-faktura, můžete ji i nadále využívat bez jakéhokoli omezení. Fakturu v PDF formátu budete mít k dispozici jak ve svém internetovém bankovnictví u České spořitelny, tak v ČEZ ON-LINE.

Mohu si při sjednání ČEZ eTARIF aktivovat e-fakturu?

Ne, službu e-faktura je potřeba aktivovat přímo v internetovém bankovnictví České spořitelny SERVIS 24. Zde v záložce „Nastavení" klikněte na položku „Nastavení e-faktur" a vyberte společnost ČEZ Prodej. K aktivaci budete potřebovat své zákaznické číslo.

Mohu pro ČEZ eTARIF využívat službu @Faktura 24?

Toto bohužel není možné. Služba @Faktura24 je určena pro větší firmy a proto ji není možno využívat v rámci ČEZ eTARIF, který je určen domácnostem. U ČEZ eTARIF můžete využívat službu elektronické fakturace přímo v ČEZ ON-LINE, nebo máte možnost si v internetovém bankovnictví České spořitelny SERVIS 24 aktivovat službu e-faktura.

Jak mohu změnit dosavadní produkt na ČEZ eTARIF?

Nejsnadnější je provést změnu prostřednictvím ČEZ ON-LINE nebo přes on-line formulář pro objednání ČEZ eTARIFu. Pro vstup do formuláře budete potřebovat své zákaznické číslo a číslo odběrného místa. Můžete rovněž zaslat e-mail s žádostí na cez {zavináč} cez {tečka} cz nebo zavolat na Zákaznickou linku ČEZ 371 100 100 nebo 840 840 840. Vše lze také vyřídit při návštěvě našeho Zákaznického centra ČEZ či u našich smluvních partnerů.