Informace k výrobnímu EANu

Pokud jste naším zákazníkem, a máte zájem, abychom za vás převzali odpovědnost za odchylku, napište na vyrobny@cez.cz. Do předmětu uveďte: „Chci převzít odpovědnost za odchylku“ a do těla e-mailu uveďte EAN výrobny, pro kterou máme převzít odpovědnost za odchylku.

Následně vás budeme informovat, ke kterému datu jsme odpovědnost za odchylku převzali. 

 

 

Pokud jste v předpisu SIPO nenašli zálohu na elektřinu, nebo je tato záloha nižší než obvykle, je to tím, že jsme Vám do záloh zohlednili příspěvek státu na energie tzv. úsporný tarif a odpuštění poplatku za podporované zdroje energie (POZE). Více informací v textu níže

 

Informace k výrobnímu EANu

Pokud jste naším zákazníkem, a máte zájem, abychom za vás převzali odpovědnost za odchylku, napište na vyrobny@cez.cz. Do předmětu uveďte: „Chci převzít odpovědnost za odchylku“ a do těla e-mailu uveďte EAN výrobny, pro kterou máme převzít odpovědnost za odchylku.

Následně vás budeme informovat, ke kterému datu jsme odpovědnost za odchylku převzali. 

 

 


Vše, co vás zajímá ohledně elektromobility, na jednom místě

1
Na kolik mě vyjde údržba elektromobilu?
Vzhledem k tomu, že se elektromobil skládá z méně pohyblivých částí než běžný vůz, jsou výdaje na jeho údržbu o hodně nižší a návštěvy servisu vzácnější. Nepotřebuje totiž olej, nemá například převodovku ani spojku. V zásadě můžeme tvrdit, že ceny za údržbu jsou třetinové.
Jízda v elektromobilech je oproti klasickým automobilům se spalovacími motory finančně výhodnější a ročně lze s nimi ušetřit i desetitisíce korun za naftu či benzín. Pro příklad z praxe použijme náklady na ujetí 30 tisíc km, což v průměru trvá zhruba jeden rok. S elektromobilem vás trasa vyjde na 10 800 Kč, s průměrným autem na naftový pohon však už na 46 500 Kč, a s průměrným autem na benzínový pohon dokonce na 53 700 Kč.
Vzhledem k tomu, že se hromadná výroba elektromobilů teprve rozbíhá, náklady na jeden vůz se zatím drží poměrně vysoko. V příštích letech ale výrazně poklesnou, a tím srazí cenu vozidla. Elektromobily jsou navíc často plně vybaveny, a proto nabízí ve srovnání s běžnými vozy více pohodlí. Například navigační systémy a displeje mají běžně ve standardní výbavě.
Dotační programy v Česku běží, ale mohou na ně dosáhnout jen města a obce, případně firmy. Jednotlivým kupcům česká vláda v současnosti žádné pobídky nenabízí. Pražský magistrát jim ale alespoň umožnil parkování v modrých zónách za symbolický poplatek.

Potřebujete více informací?

Rádi se vám budeme věnovat na bezplatné zákaznické lince.

371 100 351

Dne 17. 3. 2025 rozhodl insolvenční soud o úpadku společnosti XSOLAR REUSE SYSTÉM a.s. (dříve REMA PV Systém, a.s.).

Provozovatelé FVE, kteří měli s touto společností uzavřenou smlouvu o kolektivním plnění, mohou uplatnit své pohledávky v rámci insolvenčního řízení nejpozději do 19. 5. 2025 prostřednictvím zvláštního formuláře.

Dle argumentace rozhodnutí o úpadku nemohou být pohledávky jednotlivých věřitelů XSOLAR REUSE SYSTÉM a.s. vyplaceny ze strany insolvenčního správce přímo jim, ale mohou být převedeny výhradně jinému (oprávněnému) kolektivnímu systému, který má s daným provozovatelem FVE v současnosti uzavřenou (novou) smlouvu.

Vzorová smlouva o kolektivním plnění, kterou mohou provozovatelé FVE uzavřít se společností ČEZ Recyklace, s.r.o., je dostupná na webových stránkách této společnosti.