Technické záležitosti
Vzhledem k probíhající liberalizaci evropského energetického trhu a pravidlům nastaveným evropskou legislativou fungují společnosti ČEZ Prodej a ČEZ Distribuce od října 2016 úplně odděleně. ČEZ Prodej řeší všechny hlavní potřeby týkající se dodávky energií. Technické požadavky související s distribucí a hlášení poruch spadají do působnosti společnosti ČEZ Distribuce. Abychom vám ulehčili orientaci v novém rozdělení zákaznické péče, připravili jsme přehled požadavků, které společnosti řeší.
ČEZ PRODEJ PRO VÁS I NADÁLE ZAJISTÍ
- Uzavření smlouvy o připojení elektřiny v souvislosti s novým odběrem nebo změnou zákazníka v odběrném místě včetně předání souvisejících žádostí a doložení splnění technických podmínek připojení (např. revize elektrické instalace)
- Změnu smlouvy o připojení v souvislosti se změnou sazby či změnou rezervovaného příkonu na odběrném místě
- Zodpovězení dotazů týkajících se smlouvy o připojení
- Nahlášení samoodečtu
- Informace o časech spínání hromadného dálkového ovládání (HDO)
- Zodpovězení dotazů ohledně předpokládaných termínů montáže či demontáže elektroměru
- Informace související s plánovanou odstávkou dodávky elektrické energie (prostřednictvím aplikace MŮJ ČEZ)
- Přezkoušení a úřední ověření elektroměru
- Požadavek na rozplombování nebo zaplombování elektroměru
Kdy kontaktovat ČEZ Distribuci ?
- Nahlášení přerušení dodávky elektrické energie (poruchy)
- Převzetí podkladů od cizího zařízení (přípojka, transformační stanice)
- Dotazy na připojovací podmínky a na technické podmínky připojení (příloha smlouvy vystavené na základě žádosti o připojení)
- Dotazy na stav úpravy zařízení distribuční soustavy prováděné na základě smlouvy o smlouvě budoucí (termíny, oznamování změn a překážek v plnění smluvních podmínek připojení nebo v součinnosti nutné k připojení)
- Změna podmínek připojení u dosud nepřipojeného odběrného místa
- Dotaz na plánované odstávky dodávky elektrické energie
- Objednání izolace vodičů při práci v jejich blízkosti
- Požadavek na ořez stromoví v blízkosti vedení
- Požadavek na vytyčení kabelového vedení v terénu
- Vyjádření ke stavbě, územnímu plánu a projektové dokumentaci
- Dotazy k majetkoprávním vztahům
- Vyjádření k činnosti v ochranném pásmu zařízení distribuční soustavy
- Sdělení o existenci elektrických nebo komunikačních sítí na pozemcích pro účely stavby
- Žádost o přeložku zařízení distribuční soustavy
- Dotazy na podmínky přeložky a její průběh Změna domluveného termínu montéra
- Nahlášení závady spínacího prvku
- Požadavek na změnu časů spínání HDO
- Reklamace časů spínání HDO
- Smlouva o distribuci elektrické energie
- Dotazy a registrace do Distribučního portálu dip.cezdistribuce.cz
- Náhrada škody
- Nahlášení neoprávněného odběru
- Krátkodobé navýšení jističe
Bližší informace ohledně distribučních záležitostí najdete na www.cezdistribuce.cz.