Často se ptáte
ČEZ BEZ STAROSTÍ je doplňková služba, která byla v nabídce Skupiny ČEZ, na principu pojištění schopnosti hradit finanční závazky. Díky ČEZ BEZ STAROSTÍ mohou zákazníci snížit riziko negativních finančních dopadů v případě ztráty zaměstnání či dlouhodobé pracovní neschopnosti.
Doplňková služba ČEZ BEZ STAROSTÍ byla určena pro všechny zákazníky ČEZ Prodej, a.s. z řad domácností, kteří odebírají elektřinu a/nebo plyn od ČEZ a kteří splňují podmínky pojištění.
Pojištění se vztahuje na konkrétní případy, kterými jsou:
- Dlouhodobá pracovní neschopnost s pojistnou částkou 5 000 Kč měsíčně
- Ztráta zaměstnání s pojistnou částkou 5 000 Kč měsíčně
- Hospitalizace ve zdravotnickém zařízení z důvodu úrazu s částkou 500 Kč/den
Pojištění se vztahuje pouze na události vzniklé v době platnosti pojištění a řídí se Všeobecnými pojistnými podmínkami. Maximální doba poskytování pojistného plnění je 6 měsíců v kuse v případě ztráty zaměstnání nebo dlouhodobé nemoci. Pro pojištěnce to pak znamená pomoc v celkové výši až 30 000 Kč.
ČEZ BEZ STAROSTÍ má přesné definice, např. za ztrátu zaměstnání nejsou považovány např. situace, kdy byl pracovní poměr sjednán na dobu určitou, byl ukončen ve zkušební lhůtě nebo např. došlo k ukončení pracovního poměru z důvodu hrubého porušení pracovní kázně.
ČEZ BEZ STAROSTÍ se samozřejmě řídí Všeobecnými pojistnými podmínkami, které obsahují kompletní seznam výluk z pojištění, a proto Vám doporučujeme detailně si je prostudovat. K dispozici jsou na www.cez.cz/cezbezstarosti v tištěné podobě i na každém Zákaznickém centru Skupiny ČEZ.
Základní podmínkou byla dodávka elektřiny a/nebo plynu od ČEZ.
- Pojištěncem mohla být osoba starší 18 let a mladší 65 let
- Nemohla být ve starobním nebo invalidním důchodu
- V době sjednání nebyla v pracovní neschopnosti a prohlašuje, že je zdráv
- Projevila souhlas s tím, že v případě, kdy škodní událost bude pokračováním nebo recidivou (opakováním) nemocí nebo následkem nemocí nebo úrazů, ke kterým došlo před počátkem pojištění, pojistitel může uplatnit výluku z pojištění a plnění z takové události neposkytnout
Služba ČEZ BEZ STAROSTÍ je sjednávána na dobu neurčitou a trvá, dokud není písemně vypovězena. Na základě písemné žádosti zákazníka zaniká pojištění posledním dnem kalendářního měsíce, ve kterém byla žádost o ukončení doručena.
ČEZ BEZ STAROSTÍ lze vypovědět formou písemné žádosti v jakékoliv podobě s uvedením data a podpisu nebo lze využít formulář pro odstoupení od jednotlivého pojištění zde, doručené na ČEZ Prodej, a.s. Guldenerova 2577/19, Plzeň, PSČ 326 00.
ČEZ BEZ STAROSTÍ dále může zaniknout i z důvodů uvedených ve Všeobecných pojistných podmínkách a Rámcové pojistné smlouvě. Např. z důvodu neplacení poplatku za pojištění nebo v případě, kdy již zákazník nesplňuje podmínky pro využití této služby. Pojištění a povinnost uhradit službu pak zaniká poslední den v měsíci, kdy došlo k přijetí písemné žádosti o ukončení využívání služby.
Pojištění prostřednictvím služby ČEZ BEZ STAROSTÍ vzniká od 00:00 hodin prvního dne následujícího po datu, kdy jste tuto službu objednal.
Sjednání ČEZ BEZ STAROSTÍ je okamžité, na základě Vašeho souhlasu s pojistnými podmínkami. Pojistná ochrana se na Vás vztahuje již od 00:00 druhého dne. Na kontaktní adresu Vám byla spolu s potvrzením pojištění zaslána i brožuru obsahující Rámcovou pojistnou smlouvu, ke které jste svým souhlasem přistoupili a Všeobecné pojistné podmínky. V případě dalších dotazů prosím volejte Zákaznickou linku ČEZ Prodej 800 810 820.
Samotná služba ČEZ BEZ STAROSTÍ je zpoplatněna částkou 139 Kč měsíčně.
Služba ČEZ BEZ STAROSTÍ je účtována jako samostatná položka na Vašem vyúčtování za dodávky elektřiny nebo plynu. Při sjednání pojištění byl automaticky změněn plán záloh a Vaše pravidelné zálohy tak byly navýšeny o poplatek za pojištění v hodnotě 139 Kč měsíčně. Vše je provedeno automaticky. Jediné, co Vám doporučujeme, je upravit svůj trvalý příkaz k úhradě popř. výši povolenou částky inkasa, aby došlo k bezproblémovým úhradám poplatku za pojištění.
Službu ČEZ BEZ STAROSTÍ není již možné sjednat.
V případě, že u vás dojde k jedné z událostí, na které se pojištění ČEZ BEZ STAROSTÍ vztahuje, kontaktujte pojišťovnu na telefonním čísle 234 240 400. Dovoláte se do centrály pojišťovny, kde Váš požadavek zaevidují a začnou jej řešit.
Linka pro hlášení pojistných událostí je vám k dispozici v pracovní dny v čase 8:00 – 18:00 hodin. Pojištění ČEZ BEZ STAROSTÍ pro zákazníky Skupiny ČEZ zajišťuje BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. Operátorovi nahlaste své jméno a příjmení, číslo pojištění (shodné s Vaším zákaznickým číslem u společnosti ČEZ Prodej, a.s.) a adresu.
Pojistnou událost je oprávněn hlásit sám pojištěnec, pokud to např. ze zdravotních důvodů není možné, nahlášení může provést rodinný příslušník starší 18 let, který je schopen při nahlášení události uvést správná data pro identifikaci pojištěnce.
Veškeré aktivity vázající se na pojistnou událost a pojistné plnění ve prospěch zákazníků Skupiny ČEZ, zajišťuje BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. působící na českém trhu od roku 1996. Pojišťovna je specialista na Pojištění schopnosti splácet finanční závazek v 36 zemích světa a u nás poskytuje jistotu více než 2,3 milionům zákazníků.
V případě dalších dotazů prosím volejte Zákaznickou linku ČEZ Prodej 800 810 820.
V případě, že máte službu ČEZ BEZ STAROSTÍ sjednaný, platí pro vás tato služba nadále.